Projectmanagement
Evenwichtige, daadkrachtige persoonlijkheid
Een goede Interim Manager is rustig en beheerst, maar ook daadkrachtig, bovenal in stressvolle situaties. Het is iemand die al eerder met dit bijltje heeft gehakt, die veel organisaties van binnen heeft gezien en niet zo snel meer schrikt van wat hij tegenkomt.
Bewust van organisatiepolitiek en zowel bekwaam in macht als in sociale vaardigheden
Een goede verandermanager is als een vis in het water in verschillende soorten organisaties. Hij heeft snel door hoe de hazen lopen en maakt daar constructief gebruik van. Daarnaast weet een goede Interim Manager op sociaal niveau veel te bereiken met zijn team en andere werknemers binnen de organisatie. Altijd oprecht, transparant en met het einddoel van de opdracht voor ogen.
Opdracht afbakenen, maar wel benaderen als verbeterproject van de gehele organisatie
Een goede Interim Manager probeert in het eerste gesprek met een opdrachtgever gelijk tot de kern te komen. Wat is het dieper gelegen probleem? Wat gaat er fout of gebeurt nu nog onvoldoende? En wat zijn de manieren om dit te verbeteren? Vanuit deze focus zoomt de Interim Manager langzaam uit naar de gehele organisatie om te zien hoe dit specifieke probleem als onderdeel van de grotere organisatie aangepakt kan worden.
Een goede klik en heldere afspraken tussen Interim Manager en opdrachtgever
Alles valt of staat met een goede persoonlijke klik. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 70% van de beslissing van een opdrachtgever gebaseerd is op deze klik. Wij kunnen fantastische Interim Managers introduceren met een ervaring en achtergrond die 100% aansluit bij de wensen van de opdrachtgever, maar als de Interim Manager niet past bij de organisatiecultuur en de persoonlijke manier van werken van de opdrachtgever wordt de opdracht nooit een succes. Daarom blijkt het bieden van keuze via ons bureau voor opdrachtgevers van toegevoegde waarde.
Een diagnose van de opdracht
Een opdracht wordt niet klakkeloos overgenomen door de Interim Manager. Eerst moet goed worden gekeken naar de toedracht, de omstandigheden en andere factoren. Want als je een probleem wilt oplossen binnen een organisatie, moet je wel zeker weten wat precies het probleem is.
Een gedegen plan van aanpak met heldere afspraken en evaluatiemomenten
Dit geeft vanaf het begin van de opdracht een goed beeld van de aanpak. Met realistische doelen, KPI’s en tijdframes.
Heldere afsluiting van de opdracht met evaluatie en overdracht